22 Şubat 2016 Pazartesi

THE SCHOLAR WHO WALKS THE NİGHT

THE SCHOLAR WHO WALKS THE NİGHT


TEMMUZ 2015
Tarihi Fantastik Romantik

OYUNCULAR
Lee Joon Ki - Kim Sung Yeol
Lee Yoo Bi - Jo Yang Sun
Lee Soo Hyuk - Gwi


UYARI: Bu dizide spoiler bulunmaktadır.

                Bu diziye başlamadan önce izleyip izlememek arasında çok gittim geldim. Nedeni de tarihi dizileri sevmiyor olmama karşın fantastik dizileri özellikle de vampirli dizileri seviyor olmamdı. İki türü de barındıran bu dizi benim karar vermemi zorlaştırdı. Sonuç olarak izlemeye karar verdim.
                Diziyi izledim ve Korelilerin vampir temasını işlerken neden bu kadar başarısız olduklarına bir anlam veremedim. Daha öncede vampir içerikli Kore Dizisi izlediğimde de aynı kanıya sahiptim şimdi de fikrim değişmedi. Kore dizilerinde vampir konusunda tam başarı sağlandığını düşünmüyorum.
                Tüm bunlara beraber şunu da belirtmeliyim ki tarihi dizileri sevmiyor olamama rağmen dizi enteresan bir şekilde kendini bana izlettirdi. Zaman zaman sıkılarak da olsa diziyi bitirdim ve sonunda izlediğimden dolayı hoşnutsuz değildim.
                Benim tüm olumsuz eleştirilerim tarihi dizi sevmiyor olmamla alakalı olabilir. Eğer siz tarihi dizileri seviyorsanız o pencereden baktığımda sizlere önerebileceğim bir dizi olduğunu söyleyebilirim.
                Dizinin konusuna gelince de kısaca anlatmak gerekirse, sarayda yaşayan bir vampir ve ondan kurtulmak isteyen bir veliaht prensin hikayesinin 120 yıl sonra çözülmeye çalışılması diyebilirim. Gwi adındaki vampir, açgözlü bir imparator tarafından çağrılıp saraya yerleştiriliyor. İmparator, Gwi’ye yaptıklarının karşılığında neslinin ona hizmet edeceği sözünü veriyor. Yıllar sonra bu durumdan rahatsız olan veliaht prens onu yok edebilmek için çözüm yolu arıyor. Ona yardım edecek olan vampir bekçisi, Gwi tarafından saldırıya uğruyor ve ölmeden önce veliaht prensin en yakın yardımcısı Kim Sung Yeol’u ısırarak güçlerini ona devrediyor ve ondan planı çözmesini istiyor. Gwi veliaht prensi de öldürerek sorunu çözdüğünü düşünüyor. Ancak Gwi’yi öldürecek gizli plan veliaht prensin kayıtlarında saklı kalıyor. Bu kayıtları arayan Kim Sung Yeol 120 yıl sonra bir ipucunun ardından tekrar başkente geliyor. Tüm bu zamanı kayıtları arayarak geçiren Kim Sung Yeol’un tek amacı Gwi’yi yok etmektir. Bu amaç uğruna yaşayan Kim Sung Yeol’u hiç ummadığı bir hikaye beklemektedir.
                Çoğu Kore dizilerinde olduğu gibi bu dizide de son bölümü becerememişler diye düşünüyorum. Anlayamadığım diğer konuda bu. Dizileri gayet güzel yapıyorlar da son bölüme gelince neden hep acemi işçilik havası veriyorlar bilmiyorum. Buna rağmen tür olarak sevdiğiniz, ilginizi çeken bir dizi ise konu olarak da izlenebilir diyerek yazımı bitiriyorum.





















     Bu diziden de bu kadar. Yorumlarınızı esirgemeyin benimle paylaşın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder